Möbelmässa 2014

Som vanligt mycket att se och känna på. En hel del nyheter men också många repriser och återblickar. Såg nästan allt tror jag och lämnade mässan inspirerad. Jag vågar mig på att göra en trendanalys och sammanfattar den som färgrik i matta pasteller, mässing, kreativa materialblandningar, naturnära och med personlig designtvist. NCS utser årligen en trendkulör och i år är det äntligen farlig rosa som gäller. 
 
Så här såg det ut på mässan, fast med mera möbler :)
 


Restaurang Fager & Myllymäki
 
Installation/lounge GamFratesi, Guest of honour


Partaj hos Gulled 
 
Annars tycker jag Andrew Stone hittat rätt på mässan. Han skriver så här
 
/Joakim Granström
 
 
SKANDINAVIA LIKES JAPAN
Denna monter var min favorit på MÖBELMÄSSAN 2014.
Unika Japanska material och produktionstekniker.

Jag tyckte speciellt om AIRVASE av Kami no Kousakuju.
 
Hög precisions laserskärmning av papper.
 
Otroligt vackert som svävande mobilkonst.

/Andrew Stone
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0